Tuesday, June 24, 2014

Malaysia Negara Obesiti

Umumnya kebanyakan kita sudah tahu bahawa negara kita Malaysia paling ramai rakyat yang mengalami obesiti di Asia Tenggara. Masalah kegemukan atau obesiti ini semakin membimbangkan terutama bila membicarakan tentang punca utama menyebabkan penyakit kronik atau penyakit zaman moden.


Obesiti atau masalah kegemukan atau terlebih montok merupakan faktor utama punca penyakit pembunuh #No.1 di Malaysia. Tetapi mengapa ramai masih mengambil sikap yang sambil lewa? Cuba renungkan kenapa dan mengapa...
  1. Adakah kerana kurangnya pengetahuan tentang pemakanan seimbang atau diet?
  2. Adakah kerana rakyat kita suka makan disebabkan masakan di Malaysia memang sedap-sedap semuanya?
  3. Adakah kerana tabiat pemakanan tidak seimbang sudah bermula semenjak kita kecil lagi? Kajian juga membuktikan kanak-kanak kita pun sudah ramai dibelenggu oleh masalah obesiti.
Antara alasan-alasan yang sering kedengaran serta yang selalu diberikan bila diajukan soalan berkenaan masalah obersiti.
  • Sukar amalkan diet berkesan.
  • Sukar kawal nafsu makan.
  • Tiada masa untuk bersenam.
  • Belum masa untuk berdiet.
  • Belum jumpa  cara yang paling mudah untuk diet.
Makanan Halal Belum Tentu Selamat
Isu makanan halal amat sensitif dan sentiasa diutamakan. Tetapi belum tentu selamat dari unsur merbahaya. Begitu juga jika makan dengan berlebihan. Semuanya boleh menyumbang kepada obesiti dan membawa kepada penyakit kronik.

Perut Buncit Itu Seksi. Elok sangat peribahasa tu. Sekadar menyejukkan hati atau alasan terbaik jika ditegur. Seksi akhirnya seksa!

Persoalannya...
Adakah terdapat cara mudah untuk berdiet tanpa berlapar, bersenam atau menjimatkan masa? Paling penting berkesan dan selamat?

SILA KLIK GAMBAR DIBAWAH UNTUK PENYELESAIANNYA!
Produk Kurus 2SLLIM Amat Mudah Selamat Dan Berkesan

Popular Posts